۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

همین الان دست به کار شوید!...فقط انجامش دهید!


خیلی از مردم میمیرند در حالی که هنوز ترنم حیات در درونشان جاری است. چرا این طور است؟ اغلب به این علت که همیشه
درحال آماده شدن برای زندکی کردن هستند. قبل از اینکه این را بفهمند ، مهلت آنها به سر رسیده است
الیور وندل هولمز
                                                                                                                     
هرگز موعد کامل برای شروع کار فرا نمیرسد. اگر در علم طالع بینی هستید و میخواهید با طالع بین در مورد تاریخ ازدواج، راه اندازی مغازه، تولید محصول جدید تماس بگیرید، قبول – خیلی خوب است . من احساس شما را درک میکنم . اما برای هر چیز دیگری بهترین روش این است که از جا بجهید و شروع کنید . اجازه ندهید برای انجام کاری اول دوازده کبوتر به شکل صلیب روی بام خانه شما بنشیند تا نشان آن باشد که باید شروع کنید. فقط شروع کنید.همین الان

                 سفری هزار کیلومتری با اولین قدم آغاز میشود                   


۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

چرا این قدر میترسیم؟


میلیونها سال قبل ترس علامت خطر بدن بود که به ما نشان می داد خارج از ناحیه امن خود هستیم. وجود خطری احتمالی را هشدار میداد،
 امروز ترس چیزی بیشتر از یک علامت است که میگوید باید هشیار و محتاط بمانیم. میتوانیم ترس را احساس کنیم، اما با وجود این میتوانیم هنوز هم به هر جهت به جلو پیش برویم .
 ترس خود را به عنوان بچه ای دو ساله در نظر بگیرید که نمیخواهد با شما برای خرید به بازار بیاید. شما اجازه نمیدهید ذهنیت بچه ای دوساله کنترل زندگیتان را به دست بگیرد از آنجا که باید به خرید بروید، مجبورید بچه دوساله را با خود به بازار ببرید، ترس هیچ فرقی ندارد. به عبارت دیگر بدانید که ترس وجود دارد  اما اجازه ندهید که شما را از انجام کارهای مهم باز دارد.
                                                                         
                                                          ( اگر جرات نباشد و کسی خطر نکند چیزی به دست نمی آید)

۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

دل به دریا بزنید!



خدا گفت بیایید کنار این لبه،
آن ها گفتند ما میترسیم.
خدا گفت بیایید کنار این لبه،
آن ها آمدند، خدا آنها را هل داد،
و آن ها پرواز کردند...
                                                   گوﺌیلاﺌوم آپولینار
                                                     شاعر فرانسوی



تمام انسانهای موفق، همه زمانی مایل بودند فرصتی به دست بیاورند تا پرشی از روی ایمان انجام دهند، حتی اگر ترسیده بودند. گاهی آن ها  وحشت زده بودند، اما میدانستند که اگر عمل نکنند فرصت از دستشان میرود.
آنها به شهود یا حس بینش خود اعتماد کردند و به راحتی آن را دنبال کردند.


                                                                    دل به دریا زدن ممکن است زندگی شما را متحول کند.

۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

دیگر دروغ نگویید

وقتی با راهنمایی افکار منفی دروغ میگویید، نه تنها خود را از خود برترتان جدا میکنید، بلکه خطر از دست دادن اعتماد دیگران را نیز به جان میخرید.

درواقع دروغگویی حاصل عزت نفس پایین است – اعتقاد به اینکه شما و تواناییتان برای گرفتن چیزی که میخواهید کافی نیستید. دروغگویی همچنین بر اساس این باور غلط است که اگر مردم واقعیت را بفهمند نمی توانید جلوی عواقب  آن را بگیرید. که این هم راه دیگری برای بیان این مسـﺌله است که ((من بسنده نیستم.))

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

هر چه سریعتر حقیقت را بگویید


اکثر ما از گفتن حقیقت اجتناب میکنیم چون کار آسان و راحتی نیست. از عواقب آن میترسیم – اینکه دیگران احساس ناراحتی کنند، به احساسات آنها صدمه بزنیم یا خشم آنان را تحریک کنیم. با این حال، وقتی حقیقت را نمی گوییم و دیگران هم به ما حقیقت را نمی گویند، مساﺌل از پایه بر مبنایی غیر از واقعیت بنا گذاشته میشوند.
همه ما این عبارت را شنیده ایم: ((راستش را بگو، خلاص.)) و همین طور هم میشود. حقیقت به ما اجازه میدهد تا با مساﺌل آن طور که هستند برخورد کنیم، نه آن طور که تصور میکنیم هستند یا امیدواریم باشند یا با دروغهای خود آن طور که میخواهیم تشدیدشان  کنیم.
حقیقت انرژی ما را رها میکند. حفظ حقیقت، رازداری یا انجام یک عمل، انرژی میطلبد.

۱۳۸۸ شهریور ۱۴, شنبه

منطقه امن!
به بچه فیل در زمان تولد یاد میدهند که به هر فضای خیلی کوچکی قانع باشد.
مربی او پایش را با طناب به پایه ای چوبی که قبلا در زمین فرو کرده است، میبندد این کار بچه فیل را محبوس میکند و او فقط ناحیه ای را که بلندی طناب به آن میرسد میشناسد، یعنی همین منطقه امن. در ابتدا بچه فیل سعی میکند که این طناب را پاره کند، اما طناب خیلی محکم است. بنابر این بچه فیل یاد میگیرد که نمیتواند طناب را پاره کند، و باید در آن محدوده ای که با طناب تایین شده است، باقی بماند.
وقتی بچه فیل بزرگ میشود و به اندازه مجسمه ای پنج تنی در می آید، به راحتی میتواند همان طناب را پاره کند، ولی حتی آن را امتحان هم نمیکند، چون یاد گرفته است که نمیتواند طناب را پاره کند. به این ترتیب، بزرگترین فیل را میتوان با نازکترین طناب زندانی کرد.
شاید این توصیفی از شرح حال شما هم باشد، شمایی که هنوز در منطقه امن خود با چیزهایی به ضعیفی و نازکی همان طنابی که فیل را کنترل میکند به دام افتاده اید، با این تفاوت که طناب شما از افکار و تصوراتی که خودتان دریافت کرده  و در جوانی آنها را باور کرده اید، ساخته شده است. اگر این وضعیت شما را توصیف میکند. خوب سه تا راه حل دارد:
1.تکرار جملات مثبت و گفتگوی درونی مثبت با خود.
2.تصاویر درونی جدید و قدرتمندی از داشتن،انجام دادن و بودن آنچه میخواهید خلق کنید.
3.می توانید به سادگی رفتار خود را تغییر دهید.
   هر سه روش شما را از منطقه امن قدیمیتان خارج خواهد کرد.

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

قانون 60/40/18

من قانون 60/40/18 دکتر دانیال آمن را دوست دارم. وقتی 18 ساله هستید، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید.وقتی که 40ساله میشوید، اهمیتی نمیدهید دیگران در مورد شما چه فکر میکنند.و وقتی 60 ساله میشوید، پی میبرید که اصلا هیچ کس در مورد شما فکر نمیکرده است.
تعجب میکنید، نه؟ بیشتر مواقع اصلا هیچ کس در مورد شما فکر نمیکرده است! تصورش را بکنید- همه وقتی را که برای نگران شدن در مورد اینکه مردم در باره عقاید، اهداف، لباس، مو و خانه شما چه فکری میکنند هدر میدهید، بهتر است صرف تفکر و اندیشیدن در مورد انجام کارهایی کنید که شما را به اهدافتان میرساند.
                                                        اینطوری زندگی خیلی راحت تر میشود.